A sú za to kredity? alebo Niet nad osvieteného riaditeľa!

Osvietený„A sú za to kredity?“ spýtala sa ma riaditeľka nemenovanej školy.
„Nie, nie sú,“ odpovedám.
„To je fajn. Vylúčite tým lovcov kreditov a ostanú len tí, ktorí naozaj chcú. Skúsim povedať učiteľom, čo ponúkate, prípadne im to prídete predstaviť a budem veľmi rada, ak sa niekto z nich rozhodne zapojiť.“
„Ďakujem,“ odpovedal som s radosťou.
„Ešte nemáte začo, nakoniec to aj tak bude záležať od učiteľov, či sa prihlásia.“
„To mi je jasné. Ale i tak ďakujem,“ nedal som sa odbiť a myslel som to vážne.

O pár dní neskôr (a o niekoľko sto kilometrov ďalej/bližšie)…

„A sú za to kredity?“ spýtal sa ma riaditeľ nemenovanej školy.
„Nie, nie sú,“ odpovedám.
„Tak si to dajte akreditovať na metodickom centre a máte to. Potom sa vám tam budú hlásiť učitelia jedna báseň. Tým, že je to tak nenáročné na čas, bude to určite veľmi vychytené,“ navrhol.
„Ale my nechceme, aby do nášho programu išli učitelia kvôli kreditom a jednoduchosti ich získania.“
„A prečo by nejakí učitelia išli do takého vzdelávania?“ znel skutočne prekvapene.
„Aby boli lepší?“ opáčil som.
„To nebudú naši učitelia chcieť.“
„Viete čo, nechajte tak.“
„Ja to mám nechať tak? Čo to zvaľujete na mňa! Vy odo mňa niečo chcete, nie?“ začal byť podráždený.
„Ja na vás nič nezvaľujem a nič od vás nechcem. Tak vašim učiteľom prípadne aspoň prepošlite informáciu o možnosti získať bezplatne kouča a nech sa rozhodnú sami.“
„Neprepošlem. Dovidenia.“
„Niet nad osvieteného riaditeľa,“ zavtipkoval som, ale telefón na druhom konci ostal hluchý…

Milí učitelia, dnes len toľko som chcel… ak máte osvieteného riaditeľa, vážte si ho, bo niektorí sú namiesto osvietenia ale že riadne pripečení. 😉

Ilustračný obrázok: flickr.com

Autor: Dávid Králik

Share
Tento obsah bol zaradený v Čo na to teta školníčka a označkovaný ako , . Zálohujte si trvalý odkaz.

10 odpovedí na A sú za to kredity? alebo Niet nad osvieteného riaditeľa!

  1. Monika Karolčíková povedal:

    Dávid, dobrý článok! 🙁

  2. Kredity? povedal:

    Nie je dôležité, či sú za vzdelávanie kredity. Dôležitý je obsah a ako sa dá uplatniť v praxi. Každý učiteľ, ktorému záleží na tom, aby deti niečo naučil, to vie.

  3. Povedzme si pravdu. povedal:

    Autor článku sa stáva úsmevnou a rozporuplnou postavičkou veriacou vo vlastnú výnimočnosť a páliacej za sebou všetky mosty. Vychádza z mylného predpokladu, že učitelia vyučujú nemoderne a samé blbosti, a že teda potrebujú pomoc. Predovšetkým pomoc od LEAF. Za autorovou snahou sa pravdepodobne skrýva sofistikovaný headhunting. Zdá sa však, že táto jeho snaha nenachádza odozvu. Je to ale prirodzený konflikt záujmov. Preto to odmietnutie u riaditeľov škôl. Zdá sa, že aj autor sám by potreboval kouča. Predať produkt LEAF nie je totiž jednoduchá záležitosť a spoliehanie sa na náhodu v tomto prípade nestačí.

    • Re: Povedzme si pravdu povedal:

      No tak naozaj, povedzme si pravdu. Ak by s našimi školami a školstvom bolo všetko v poriadku, potom by deti chodili do školy s radosťou, boli by pripravení na ďalšie štúdium, alebo život. Ale ono to tak nie je! Takže niečo „smrdí“ v školstve slovenskom, nie?

    • Zdravim hladaca pravdy a nasho verneho citatela 🙂

      Komunikoval som s cca 30 skolami. Boli skoly, kde si ma riaditel vypocul a potom slusne povedal, ze su momentalne zavaleni povinnostami a to je fajn, boli take, kde povedal, ze to nevyhovuje vizii skoly a aj to bolo fajn, boli take, kde ponukol, ze to posunie dalej ucitelom, aj to bolo fajn, boli take, kde ma pozval na stretnutie a uvazoval spolu so mnou, komu to ponuknut a to bolo tiez fajn… a potom tu bola jedna skola, kde sa riaditel zachoval ako totalny chmulo a to je ta v blogu spomenuta 🙂

      A co sa tyka tebou spominaneho LEAF a headhuntingu, ano, o dva – tri roky urcite budeme zhanat kvalitnych ucitelov, v tejto chvili este nie 🙂

      prajem krasny den a vela slnka

      • Povedzme si pravdu. povedal:

        Treba vedieť čítať medzi riadkami a byť dva-tri ťahy vopred. Lebo cieľom LEAF je:
        1. Budovanie gymnázia/í pre nadaných študentov. Cieľom je vybudovať vzdelávaciu inštitúciu zameranú na podporu rozvoja charakteru, excelentnosti a angažovanosti študentov.
        2. Príprava a rozvoj učiteľov pre gymnáziá. Cieľom je zabezpečiť vysokú kvalitu vybraných existujúcich učiteľov, ako i prilákanie osobností z mimoškolského prostredia k učiteľstvu.

        To je také vyberanie hrozienok z koláča. Odporúčam prečítať si list učiteliek z východného Slovenska. Tieto učiteľky a im podobné učiteľky sú hrdinovia slovenského školstva a nie budúci LEAF elitní učitelia LEAF elitných súkromných gymnázií. Vy ste ich hodili cez palubu tak, ako to urobili všetci pre vami. Preorientovali ste sa na výberové súkromné školstvo s vyberanými žiakmi solventných rodičov. Taká je škola Felix. Preto nie ste iní, ste takí istí ako tí, ktorých kritizujete. Vybrali ste si cestu so zaručeným úspechom a dostatkom financií s vyberanými žiakmi a vyberanými učiteľmi. To je však zrada, ktorou ste zradili sám seba, autor.

        P.S. Dal som svojmu žiakovi 10 Eur, aby mohol ísť k zubárke, ktorú som mu ja vybavil a so zľavou, lebo jeho rodičia nemajú peniaze na zubára.

        • Dávid Králik povedal:

          Myslím, že na to, o čom hovoríš, netreba čítať medzi riadkami, stačí iba čítať 😉

          Ty hovoríš o vyberaní hrozienok, ja o príležitosti pre najlepších, aby nemuseli robiť popri učení tri ďalšie zamestnania. Máš pravdu, nezachránim všetkých učiteľov, ale niekoľkých hádam áno. Každopádne IRPU aktuálne neslúži na hľadanie učiteľov, ale na pomoc pár aktívnym, aby sa trochu posunuli vo svojom (m)učiteľskom umení. Príležitosť pre pár najlepších bude aktuálna až o pár rokov 🙂 Inak od budúceho roku chceme spustiť IRPU aj pre TOP pár VŠ študentov učiteľstva, aby do praxe konečne prišlo aj zopár naozaj dobre pripravených absolventov 🙂 A čo sa žiakov/študentov týka, aspoň pár deťom chcem dopriať školu, ktorá im pomôže hľadať, v čom sú dobrí a čo by skutočne chceli a mohli v živote robiť a byť pri tom šťastní a prospešní pre ľudí vo svojom okolí (toto platí aj o Felixovi aj o Leaf škole ;).

          Inak, vo Felixovi robím zadarmo, takže o nejakom biznise z mojej strany nemožno hovoriť 😛 .. Dôvody, prečo som ho založil, som popísal tu: http://davidkralik.blog.sme.sk/c/317658/Ta-skola-vznikla-len-pre-peniaze.html

          A k tomu tvojmu žiakovi a 10 eurám… To je skvelé a ďakujem zaňho! Veľmi si vážim každého, kto dokáže akokoľvek pomôcť tým, ktorí to potrebujú…Ďakujem!

          Celým týmto príspevkom netvrdím, že mám pravdu a ty nie…len sa ti snažím ukázať, že svet nie je čiernobiely a možno niekedy stojí za to, skutočne čítať medzi riadkami..

          Ps: Celý autorský honorár (300 eur) za moju knižku som poslal clown doctors, lebo robia na onkologii skvelú prácu. Tiež vždy, keď vznikne nejaký zisk z predaja knižiek (počas besied a tak), rozdávam tie peniaze predavačom Nota Bene, lebo je super, že pracujú 🙂

          Pps: Moja žena mi minule počas prechádzky povedala, že nepozná mnoho podobných bláznov, ktorí robia toľko vecí zadarmo 🙂

  4. Zúfalstvo povedal:

    Kredity! Ach, tie kredity! Ošemetná a pálčivá téma slovenského školstva. Jedna z mnohých. Áno, poznám učiteľov, ktorí sa „naháňajú“ za kreditmi, chodia často na nezáživné, nič neprinášajúce školenia len preto, aby získali všemocné kredity, lebo tie prinesú financie. Aké? Smiešne! Ale predsa lepšie ako nič! Mnohí sa znížili a dali na lov len preto, lebo ich finančné ohodnotenie v spoločnosti je dlhodobo poddimenzované a niekto vymyslel tento absurdný nezmysel. Potom je druhá skupina učiteľov, ktorí honbu za kreditmi ignorujú. Radšej idú na školenie bez kreditov, no také, ktoré im niečo dá, prinesie úžitok, no takých školení ubúda, alebo radšej doma vo voľnom čase si sami študujú a vzdelávajú sa. A tak by to malo byť, ale za iné finančné ohodnotenie. Na záver si neodpustím skutočnosť, s ktorou som sa mala možnosť osobne stretnúť a odmietnuť. Trendy je „obchodovanie“ s kreditmi. Nemusíte absolvovať školenie. To sa dá preskočiť! Pošlú vám propozície na záverečnú skúšku, patričný poplatok a po absolvovaní pohovoru/skúšky sú kredity vaše! No predsa keď niečo viem, tak to viem a používam to aktívne. A keď niečo neviem, tak sa chcem v tom zdokonaliť formou školenia. Tak o čom to celé je? Kde sme sa dostali?

  5. Nie je to len o riaditeľovi. povedal:

    Hoci s názorom na uvedeného riaditeľa súhlasím, musím doplniť. Ten riaditeľ hovoril možno pravdu. Žiaľ, je to naozaj tak, je to aj o motivácii učiteľov.
    Myšlienka: „Tak si to dajte akreditovať na metodickom centre a máte to. Potom sa vám tam budú hlásiť učitelia jedna báseň. Tým, že je to tak nenáročné na čas, bude to určite veľmi vychytené,“ vychádza z reality.
    Tým nechcem ospravedlniť kolegu riaditeľa, to v žiadnom prípade. Len upozorňujem na dve roviny tohto problému.

    Peter Bologa

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *