A takýmto učiteľom majú byť zvýšené platy?!?

  • SumoMe

Dieťa sa vráti zo školy a vôbec nerozumie novému učivu, alebo učiteľ/ka nič nevysvetlí, len nechá decká opísať text do zošitov, aby sa ho neskôr naučili povinne naspamäť, alebo dieťa vôbec nevidí súvislosti, lebo ich v škole na vyučovaní neriešia, alebo učiteľ/ka si nevie rady s kázňou, a tak motivuje deti len známkami, či poznámkami, alebo… Aj vy máte toľko negatívnych skúseností s učiteľmi? A takýmto učiteľom majú byť zvýšené platy?!?

Školstvo je slabé, lebo sú v ňom slabí učitelia. Učitelia sú slabí, lebo tí dobrí buď dezertovali, alebo vzhľadom na nutnosť privyrábať, nemajú už dosť síl a energie venovať sa naplno učeniu. Ak sa má niečo zmeniť, treba učiteľom pridať…

Dieťa sa vráti zo školy a vôbec nerozumie novému učivu, alebo učiteľ/ka nič nevysvetlí, len nechá decká opísať text do zošitov, aby sa ho neskôr naučili povinne naspamäť, alebo dieťa vôbec nevidí súvislosti, lebo ich v škole na vyučovaní neriešia, alebo učiteľ/ka si nevie rady s kázňou, a tak motivuje deti len známkami, či poznámkami, alebo… Aj vy máte toľko negatívnych skúseností s učiteľmi? A takýmto učiteľom majú byť zvýšené platy?!?

Školstvo je slabé, lebo sú v ňom slabí učitelia. Učitelia sú slabí, lebo tí dobrí buď dezertovali, alebo vzhľadom na nutnosť privyrábať, nemajú už dosť síl a energie venovať sa naplno učeniu. Ak sa má niečo zmeniť, treba učiteľom pridať…

Dieťa sa vráti zo školy…

Točíme sa v kruhu a nikam to nevedie 🙁

Navrhujem, urobme za dneškom (súčasnosťou) hrubú čiaru a nebavme sa o tom, akých učiteľov máme, lebo dnešok nám nedáva nič okrem bludného kruhu a množstva otázok bez odpovedí. O čom sa chcem baviť? Predsa o zajtrajšku. O tom, akých učiteľov v slovenskom školstve chceme a potrebujeme, aby sa konečne niečo zmenilo.

Myslím, že chceme kvalitných učiteľov, ktorí budú nie len odborníkmi na svoj predmet, ale aj silnými osobnosťami s morálkou a zásadami. Potrebujeme do škôl ľudí múdrych, rozhľadených, schopných, šikovných, priateľských, angažovaných, zručných a dobre zaplatených! Alebo sa mýlim?

Autor článku: Dávid Králik

Tento obsah bol zaradený v Čo na to teta školníčka a označkovaný ako , , , , , , . Zálohujte si trvalý odkaz.

30 odpovedí na A takýmto učiteľom majú byť zvýšené platy?!?

  1. A takýmto učiteľom... povedal:

    Pri každom zovšeobecňovaní je kúsok pravdy – ale naozaj len kúsok. Je to ako s doktormi, šoférmi, právnikmi, kuchármi – aj medzi nimi sú dobrí, lepší, horší… a tiež nie sú vždy zaplatení podľa kvality. Napríklad taká moderátorka s vážnymi chybami v skloňovaní i výslovnosti je zaplatená oveľa lepšie ako učiteľ a pritom šíri tie agramatizmy, ktoré ja len ťažko odstránim z prejavu detí, do “éteru” . Jaj, veď aj za to môže učiteľ, nenaučil ich dobre slovenčinu… Ešte dobre, že máme šikovných politikov, tí aspoň vedia rátať (ak sa prerátajú, nedokáže im to nik). Zrátali, že učitelia zruinujú štát. Hm, na “odškodné” pre Harabina sa asi poskladajú zo svojich.

  2. hugohugo povedal:

    tak ako v predchadzajucich Tvojich prispevkov, opat zasah do desiatky. Strucne, trefne a velmi pravdive. Bolo by dobre sa zamysliet, preco ziadna vlada od roku 1990 neriesi skolstvo tak, ako to maju v predvolebnych sluboch vitazne strany. potial, pokial ucitel nebude ,,nadstandartne zaplateny,” tak sa to nezlepsi, lebo za tu almuznu nemaju zaujem ist ucit nie absolventi pedagogickych smerov ale ani vysokoskolaci socialnej prace vedeni na uradoch prace

  3. Žiža povedal:

    Neverím, že zlý učiteľ začne lepšie a kvalitnejšie učiť, keď mu zvýšia plat. Opakujem, N E V E R Í M! Na skvalitnenie učiteľskej práce nie sú treba peniaze. Je to vec vedenia školy a jeho nárokov na kvalitu práce. Pokiaľ bude pre vedenie školy dobrý ten učiteľ, o ktorom nič nevie, a ktorý čuší ako voš pod chrastou, len preboha, aby nikto jeho prácu nehodnotil a kreatívny učiteľ s netradičnými neformálnymi metódami bude za blbca, zmena nepríde. Kvalita nie je o peniazoch. Iné je už, že úroveň miezd je v školstve, vzhľadom na spoločenskú významnosť vzdelávania.

    • logika? povedal:

      Takže logika hovorí, že ak aj tí dobrí učitelia zostanú, stačí im tá almužna?Takže čím začneme?Čistiť školy od zlých učiteľov?A tí kvalitní ťudia…neutiekli odtiaľ aj pre plat? No choďte do školy vy, vy každý a prosím pekne, motivujte, buďte vzdelaní, rozhladení, priateľskí a ešte sa vyznajte v práci s integrovanými, pardon so začlenenými žiakmi….Lebo by som sa čudovala, keby donekonečna tí DOBRÍ učitelia v školstve ostávali. Mladí idú radšej do súkromných firiem, nestrašte ma podmienkami v nich…aj môj syn už bol za odmenu na takaj “grátis” dovolenke, že aj keď ľúbi byť učiteľom, nemohlo sa mu ani len snívať o niečom takom, mohol byť sebelepší. Motivujte deti ale učitelia sú totálne demotivovaní…Prajem vám ísť na hodinu na učňovku, kde učím.Stratili by ste možno ilúzie o vlastnej dôstojnosti.

    • Stanislav Boledovic povedal:

      Autor sa snažil povedať, aby sme neriešili súčasnosť – kvalitu súčasných učiteľov, ale budúcnosť – kvalitu budúcich učiteľov. Súhlasím preto s vami, že vyššie platy nezvýšia výkon súčasných učiteľov. Ale do budúcna pritiahnu do školstva schopnejších ľudí. Inak povedané, ak platy ostanú na 800 EUR o 20 rokov bude kvalita učiteľov ostane ako je dnes, či horšia. Ak sa platy zdvojnásobia, kvalita učiteľov o 20 rokov bude radikálne vyššia.

      Čo vy na to?

      • Suhlasim povedal:

        Ake su kvalitne veci zadarmo? Ake su kvalitne potraviny za najnizsiu cenu? ZS a SS mozu ostat “zadarmo”, ale VS by mali byt platene. Treba prepustit polovicu ucitelov, znizit pocet ziakov o polovicu a nechat rozpocet nezmeneny. A platy mozu vzrast o 100%. A to,co si priplatia studenti, tak vsetky tie financie pojdu na zlepsovanie ich podmienok na studium,nie na platy.
        A ci platy riasia situaciu? Tak pracovali by ste viac,keby vam zvysili vyrazne plat? Chceme teda kvantitu ci kvalitu? 🙂

        • Anton povedal:

          Súhlasím s platením VŠ a ZŠ a SŠ zdarma, tak by to malo byť, SŠ pripraví základy do zamestnania a VŠ je nadstavba, ktorú si máme zaplatiť. A to hovorím ako ote, ktorého čakajú dve dcéry na VŠ. Ja si chcem VŠ radšej platiť ale dostať pre dcéry kvalitnú výučbu, ako to, čo tam je teraz. A tu mse pri zaujímavom paradoxe … učitelia sami odmietajú spoplatnenie VŠ :))) Mohlo by im to výrazne zvýšiť platy, ale oni sa bija, že budú platiť svojim deťom VŠ. Pritom ak by platili 2000 EUR ročne za VŠ, a ich plat sa zdvihol z 500 EUR na 1000 EUR, tak tú kvalitnú VŠ zaplatia za 4 mesiace zvýšeného platu a 8 mesiacov si môžu odkladať na dovolenku alebo poslať na VŠ ďalšie 2 deti :))) Lenže mnohí učitelia nevedia už ani základoškolskú matematiku … ale nie, vedia, zas tak ich nechcem úrážať, vedia jú .. ale vplyvom zahmlenia mysle od zlosti nad kritikou nie sú schopni racionálne ju použiť… Potom sa čudujú, že nie je na ich platy … však sa o ne sami pripravujú tým, že si nevedia spočítať 5 a 5 :(((( Na škodu celej spoločnosti :(((

      • Pavel povedal:

        800 eur ? … to mozno s 30r. praxou alebo ako zastupca riaditela, nastupujuci plat ucitela je 500 brutto !
        http://www.naseplaty.sk/prehlad-platov/vzdelavanie.html

      • Anton povedal:

        Pán Stanislav … viete sám, že to nie je úplne tak. Veď práve vy, ak sa nemýlim, na vašom blogu ste písali, citovali s jednej štúdie, že zvýšenie platov automaticky neprinieslo lepšie výsledky v školách ani lepších učiteľov, ale bola to kombinácia, kedy sa so zvýšením platov prijali aj pravidlá na filtrovanie obrých od zlých… A presne to je požiadavka, aby sa nastavili pravidlá pre zlepšenie učiteľov v budúcnosti … to znamená, že aby k požiadavke na zvýšenie platov pridali podmienky na prijímanie nových učiteľov … inak to budú nielen vyhodené peniaze, ale školstvo sa stane zaujímavé pre neschopných, lebo bez chýbajúcej filtrácie a pri vysokom palte sa oplatí dávať úplatky a nejako sa dostať do školy… Sám viete, že to tak je, aj na vašom blogu sme už spolu diskutovali, netreba učiteľov hladkať po vláskoch, ale ukázať im smer… (nie ten Ficov)… dajme im udicu, nie pečené ryby… 😉

    • IVa povedal:

      To by musel mať riaditeľ školy prostriedky (nielen finančné, ale aj legislatívne), aby sa zlých učiteľov dokázal zbaviť.

  4. Kleofasz Kutya povedal:

    Strajk zamestnancov, ktorych odmenovanie nie je tvorene na zaklade ich vykonu a dopytu po ich praci, je absurdny.
    Ziadat zvysenie platov _vsetkych_ ucitelov je preto absurdna poziadavka. Ucitel ma dostat tolko, na kolko je ceneny za svoje kvality, jeho cenu ma tvorit dopyt po nom a nie tabulky! Sucasny slovensky system skolstva toto neumoznuje a to je jadro problemu. Plosne zvysenie platov _vsetkych_ ucitelov je nespravodlive, nezmyselne a nic nezmeni, iba prehlbi neefektivitu.

  5. Anton povedal:

    Ono, ten článok je pekne napísaný, ale mierne mimo … ano, problém je nízke ohodnoteni učiteľov, ale problém nesúhlasu so štrajkom je v tom, že učitelia VOBEC nemyslia na budúcnosť, o ktorej hovoríte. Lebo inak by nežiadali plošné zvýšenie a inak by prijali to, čo chceme za zvýšenie ich platu my, rodičia: prijatie pravidiel, že sa prestanú prijímať neschopní učitelia, zavedenie merateľných podmienok na prijímanie učiteľov. Ale toto mnohí odmietajú, lebo mnohí štrajkujúci by sami tým sitom neprešli (hoci my ich do toho sita netlačíme, len chceme, aby noví už tým sitom prechádzali!!). My rodičia sme totižto tieto KECY počuli už desaťročie, učiteľom sa desaťročie zdvíhajú platy ročne min. o 5%, čo nikde inde v odvetví ľudia nemajú .. a napriek zvyšovaniu sa kvalita NEZVYŠOVALA .. a my to už platiť nebudeme. Môžete sa vykecávať, veľmi krásne prirovnania používať, si predstavte, že my chápeme, že dobrý učiteľ má byť zaplatení, ale nechápeme, prečo máme platiť aj zlých a prečo nás “dobrí” učitelia opíjajú suchým rožkom, že “neriešme kvalitu, až neskôr” … takto to milí páni učitelia nefunguje … vy chcete zvýšenie a buď za to ponúknete adekvátnu pridanú hodnotu, ale zbohom, zamestnajte sa niekde inde, štrajk vám nepomôže… Skôr vám len ublíži, lebo zničíte meno aj tým posledným dobrým učiteľom, ktorých kladiete do jedného vreca s neschopnými… Do 26.11. si dobre porozmýšľajte, či viete, čo robíte, alebo len bučíte spoločne dobrí aj zlí ako jedno neschopné stádo… Asi sa vám takét zrkadlo nebude páčiť, ale je pravdivé … sám sponzorujem školu, ďalších podnikateľo v poznám, čo kľudne sponzorovali ale už odmietajú, lebo ich peniaze sa míňali účinkom!! A váš bordel vám nikto čistiť nebude, ak nechápete takéto základné veci a proti nastaveniu zrkadla sa oháňate vydieraním a štrajkami … ja som minulý rok cez 500 EUR dal radšej priamo študentom, učiteľo, čo chcú byť jedno stádo s najslabšími, tým nedám nič … lebo tak, ako si oni musia “privyrábať”, tak ja musím okrem nich platiť ešte doškoliteľa, čo konečne aspoň niečo tie dietky naučí … fakt neviete, čo činíte, milí páni učitelia.

    • serpicco1 povedal:

      S tým sponzoringom to často býva zrovna v protiklade s kvalitou výučby. Totiž sú sponzori, ktorí sponzorujú školu len počas štúdia svojich detí a väčšinou len kôli tomu, aby dané štúdium zvládli cestou menšieho odporu, teda na úkor práve tej požadovanej kvality.
      Podľa mňa veľkú, ak nie najväčšiu, zásluhu na terajšom stave školstva majú riaditelia škôl ruka v ruke so spôsobom ich financovania. Preferujú učiteľov, ktorí sú im servilní a nekladú odpor, napríklad pri zvyšovaní počtu žiakov (tým aj dotácií), čo má priamy dôsledok na kvalitu výuky. Učiteľov, ktorí možno ani neučia, žiakov púšťajú domov z hodín a známky si “cucajú z prsta”.

      • Anton povedal:

        Neviem, asi sa obklopujem inými ľuďmi, sponzorov, ktorých oslovujem buď nemali vôbec deti v škole, alebo im absolútne nešlo o známky za sponzoring, nevylučujem ale, že u niektorých to tak môže byť, skôr u tých “zbohatlíkov” ako u reálneho sponzora, ten sponzoruje, lebo to tak cíti… Riaditelia majú zásluhu na stave, ale máme iný pohľad na to, akú veľkú … mlčanie učiteľov, ktrí vedia o tom, že riaditelia niečo robia zle a mlčia považujem za 10 násobne väčší problém, špeciálne, že ak sa čím dlhšie mlčí, tým viac si riaditelia môžu dovoliť. A po tomto “vydieračskom” štrajku sa totižto učitelia pripravili o poslednú výhovorku, prečo sa nemohli postaviť proti riaditeľom, lebo ak sa môžu postaviť proti štátu či obyvateľom, tak riaditeľ je len taká figúrka podľa toho. Čiže učitelia si zobrali poslednú výhovorku a čudujú sa, že im to dávame na oči, že mlčali, keď nemali a nechali to aj sami dospieť do tohto stavu… Jahlavne nechápem jednu vec…. tu sa do mňa nižšie nejaký bývalý učiteľ naváža .. ale ja celý čas hovorím, že učitelia potrebujú dostať vyššie platy, jediné, čo požadujem, aby za to prijali PRAVIDLO, že sa prestanú prijímať najhorší z VŠ za učiteľov… To ako fakt nechápem, ako sa dokáže tisíc učiteľov rozčúliť, že chcem jedinú vec za to ich zvýšenie platov … veď to je hystéria, nie štrajk či diskusia. A to je presne dôvod, prečo si učitelia stavajú ľudí proti sebe, lebo miesto diskusie robia hystériu… Dal by som ďalších 1000 EUR za to, keby to konečne učitelia pochopili. Aj my chceme zmeniť školstvo k lepšiemu, tak prečo učitelia bojujú protí nám??? Vieš serpicco1, chápal by som, že by s touto podmienkou nesúhlasili aktuálni éčkari medzi učiteľmi, ale opäť … my nechceme, aby terajších éčkarov vyhodili, ale aby už nepríjimali za vyššie platy nových éčkarov … tak mi vysvetlite prosím, čo to za hystériu tu vytvárate a škodíte sami sebe. Lebo ja to inak nevidím, len že je to histéria, inak si neviem vysvetliť, že z textu neviete vydolovať racionálne a opodstatnené argumenty. Však by sa ani nedalo všetkých éčkarov teraz vyhádzať, ale my len chceme, aby nový nepribúdali, postupne sa tak školstvo vyčistí… To fak nechápem, lebo mne potom tie vaše náražky a ad-hominem útoky pána učiteľa nižšie pripadajú, akože on sám odmieta, aby mal lepších kolegov okolo seba … toto fakt nechápem .. prosím učitelia, zamyslite sa, prestaňte na kritiku reagovať ako býk na červené plátno a úplne triezvo a reálne zhodnotite argumenty a potom príjdite s riadnými a reálnymi požiadavkami, aby sme spoločne donútili hoci aj Fica, aby sa konečne školstvo zlepšilo. Ak to nechcete robiť, tak nežiadajte a nečakajte našu podporu, nepodporíme len zvyšovanie platov bez riešenia problémov… ak jeproblém s riaditeľmi, pridajte vlastný návrh riešenia do podmienok štrajku a my vás podporíme, keď to vyrieší problém s riaditeľmi. Ale nežiadajte, aby sme vás podporili, ak nič iné neurobíte … to sa skôr postavíme proti vám … Celé dni len dúfam, že to konečne učitelia pochopia a ja sa dožijem lepšieho školstva a učiteľov, z ktorými rád pôjdem na barikády, lebo bojujú za správnu vec…

  6. jedno vrece povedal:

    problem je vsak aj taky, ze ja poznam velke mnozstvo uvcitelov a uciteliek, co sa cele poobedie a vecer pripavuju na vyucovanie, co zhanaju po internete (kedze stav ucebnic a ich dostupnost a aktualizacia je horsia ako zalostna) materialy na ozvlastnenie vyucovania, co sa snazia detom vysvetlovat ucivo, ale zaroven sa musia borit s bremenom byrokracie, ktore na nich kladie ministerstvo, zriadovatel ci vedenie skoly.
    poznam ucitelov ktorym zalezi na ziakoch viac ako mozno ich rodicom. a takymto nemame zvysit platy?
    ano, su aj lenivi a podpriemerni ucitelia. rozhodne treba selektovat. lebo neda sa vsetkych zmestit do jedneho vreca – ci uz zleho alebo dobreho.

  7. kri povedal:

    ti kvalitni odisli preco? a kam? no a sme doma. no a neda mi, aby som nepoznamenal, nestaci, aby sme chceli, ale co sme ochotni pre to urobit, aby sme ten ciel dosiahli.

  8. vinco povedal:

    a ty odkial vies ze “len nechá decká opísať text do zošitov, aby sa ho neskôr naučili povinne naspamäť, alebo dieťa vôbec nevidí súvislosti, lebo ich v škole na vyučovaní neriešia, ” ???
    rozpraval si sa s ucitelom ? alebo tvoje dieta to povedalo ? aby takymi vymyslami ospravedlnilo zlu znamku alebo svoju hlupost a nevedomost ?

    deti si fakt vedia (hlavne zo strachu pred reakciou rodica) navymyslat neuveritelne veci len aby ociernili druheho a ospravedlili tym svoje nedostatky
    to len tak na okraj ako toho ako tu vsetci prijimaju pohlad jednej strany (možné výmysly dietata) ako fakt, o ktorom sa nediskutuje

    • Mily pan ucitel povedal:

      Pripajam sa k tym rodicom, ktori su krajne nespokojni s vyukou niektorych “ucitelov”. So svojimi detmi sa DENNE pripravujem do skoly 60-120 miut, len aby som suploval pracu ucitelky, ktora necha decka opisovat knihu do zosita a na chodbe s riesi svoje ksefty s Tupperware. Z prvej ruky mam realitu v podobe troch prikladov vyratanych na hodine a SIEDMICH prikladov zadanych aj so suvisiacou teoriou za domacu ulohu, ci X podobnych pripadov, ked musim suplovat vyuku…

  9. olegin povedal:

    Politike, futbalu a školstvu sa na Slovensku rozumie každý a preto tieto odvetia aj tak vyzerajú. Lebo: každý číta noviny a trepe na weboch, lebo každý aspoň raz kopol do lopty a prakticky všetci chodili do školy! (Aj keď, ako sa ukazuje bohvieaký úspech to nebol?!)Budem len o poslednom: ukazuje sa, že myslenie našich prispievateľov má dosť veľké medzery. Toľko elementárnych nelogických súdov som dávno nečítal.
    Ak začneme zákonom “Príčiny a aúčionku, resp. dôsledku ,” je to hneď polovica tárania. Zvlášť vynikol Ó-zembuch Anton, ktorý veľmi zodpovedne ukázal, ako veciam nerozumie a pletie piate cez deviate z rôznych profesií, akurát nie z práce učiteľa.
    Mám dojem, že ako vševedec zrejme bol lektorom VUML-u alebo niečoho podobného?!
    1. Ty rodič: ukazuje sa, že neznalý veci, ale “fundovaný táraj!”
    a)učiteľom sa nedvíhajú platy o 5 % ročne, teda už klameš. nie si ty náhodou Robo Fico 52% klamár? Keby sa im tak desaťročia dvíhali platy, tak by boli iné, lenže …čo s takým rozumom?!
    2. Iste sú aj neschopní učitelia, ale tí sa väčšinou v školstve dlho nezdržia, samo ich to “vytlačí.” Potom, ak je dobrý riaditeľ, niet o čom hovoriť. Ozaj a ty si dobrý, keď tak kritizuješ, lebo máme zlých politikov, lekárov, futbalistov, ekonómov…ako v každom zamestnaní,
    3. Vy rodičia viete všetko, len nie “vychovávať”, čo je vaša hlavná úloha(spolu so spoločnosťou), akurát mi nejde do hlavy, kde sa berú nevychované, drzé, nedisciplinované deti? Keď vy rodičia ste zrejme perfektní! Viete vychovávať a ani ste sa nepozreli do žiadnej knihy, proste prišlo samo, zázrakom?!
    a prečo potom o tom nehovoríte v škole s riaditeľom, ale ventiluješ to tu pod krstným menom, aby ťa v robote nebvysmiali?
    4. Keď v pracovnej dobe ďubeš do počítača alebo robíš niečo podobné, zrejme nevieš, že učiteľ má naučiť cca 30 nesúrodých žiakov po stránke vedomostnej, po stránke disciplíny. Niektorých to vyučovanie nebaví. Učiteľ má učiť a vychovávať tvojho nevychovanca, lebo potom mu na učenie neostane čas?
    5.Tiež mi je čudné prečo platíme zlých politikov, ekonómov, lekárov, autobusárov, cestárov?
    6. Nevieš, čo činia učitelia, teda sa nezaujímaš o školu a to sa chvastáš, že si rodič?
    7. A ešte sme nehovorili o spomínanom zákone, všetci sa zaoberajú dôsledkami, ale príčiny im akosi unikajú. Tie sú nezaujímavé, lebo by si sa milý náš Ó-zembuch dozvedel, aká je vlastne situáciu v materiálnej základni, aká je situácia v materiálnom vybvení škôl, žiakov a učiteľov. Koľko hodín musia často učiť,l aby sa zabezpečil priebeh vyučovacieho procesu, čo obsahová stránka- kurikulárne veci, učebné plány, osnovy atď. ˇslušná administratívy, opravy, prípravy, súťaže a príprava na ne, vzdelávanie ap.
    8. Milý Tóny, keď sa vraciaš z krčmy, skús, či máš na hlave čiapku, či si ju nezabudol v krčme aj s rozumom. Lebo drístanie ti ide, s myslením je to horšie. Ale veď ty si jediný spravodlivý?!
    9. A jedným niekoľko riadkovým resume sa nedá nič vysvetliť najmä menej talentovaným špecialistom tvojho typu.
    10. Ja by som dnes učiť nešiel, lebo rodičia a spoločnosť zanedbali v tomto smere svoju úlohu. vychovávať! To škola môže len zčasti suplovať, ako som vyššie spomenul, na to niet času!
    11. A pán Králik, nie že by nemal niekedy pravdu, ale tiež si rád potára?! Niekedy mám dojem, že akosi niektorým veciam nerozumie, najmňa riadeniu. A ak je riaditreľ, no zbohom?!

    • Anton povedal:

      Olegin, netrep .. v živote som nebol opitý, nepijem, nemám k tomu vzťah, si tu cucáš veci z prsta, keď nie sú argumenty, tak ideme zhadzovať protivníka, Nestojíš ani za reakciu, takže týmto konštatovaním to aj ukončím, nemá význam diskutovať s niekým, kto namiesto diskusie a hľadania spoločnej cesty, ako zabezpečiť spravodlivé zvýšenie platu učiteľom začne nanajvýš arumentmi “ad-hominem” … maj sa krásne, ži svoj sen…

    • Anton povedal:

      A o “vyučovaní” mi nehovor … po matikarke zostala dcéra s trojkami, sťažovali sa na ňu dokonca tvoji kolegovia – učitelia, ktorí sú zároveň rodičmi a ktorých dotyčná matematikárka s éčkami z VŠ učila … samozrejme, nikdy sa voči nej nepostavili, len sa vyžalovali, keď mali komu a nebola tam. Ta ktu netrep blbosti, keď nevieš, o čo ide. Zhadzovanie protidiskutéra Ti nepomôže. A ako vyučujete … behom pol roka sme z dcéry urobili jedničkarku, že ani tá matematikárka nechápala … stačilo 10 min denne pol stránky zošita trénovať učenú látku … keby ste vy učitelia využívali hodiny aj na niečo iné, než písomky a bifľovanie, mali by deti z toho viac… Škoda reči … urazený učiteľ nevie zmysluplne diskutovať…

      PS1: Z tých 500 EUR nešlo ani halier mojim deťom, dostali to (notebook, tablet a iné ceny) deti z krúžku podľa umiestnenia v teste, len a jedine podľa získaných bodov. Tu by si s tvojimi pseudonarážkami absolútne neuspel. Na svoje deti som prísnejší než na cudzie, takže zbytočne fabuluješ.

      PS2: Pevne dúfam, že ako učiteľ (asi už minulý) vieš, čo je kinestetické učenie, lebo ovplyvňuje výkon cca 30% deti v škole.

      Papa

      • Nemáte predstavu o bežnom vyučovaní. povedal:

        Vy nemáte ani len elementárnu predstavu o tom, ako vyučovanie funguje. Vaše písačky sú obyčajným kydaním na učiteľky a učietľov, ktorých väčšina by v pohode obstála v ktoromkoľvek inom zamestnaní, nehovoriac o tom, že by bez problémov obstáli v ktorejkoľvek škole v zhraničí.

        Skúsenosť z vedenia záujmového krúžku je síce skúsenosť, ibaže má veľmi ďaleko od vyučovania. Minimálne preto, že žiaci v krúžku sú tam preto, lebo tam chcú byť. Preo aj výsledky práce v krúžku sú úplne iné, ako v bežnom vyučvaní. Vy však z vášho krúžko robíte závery, ktorých výpovedná hodnota je pre bežné vyučovanie nulová.

  10. Problém je už na univerzitách povedal:

    Súhlasím s autorom. Poviem k tomu len toľko, že z toho výberu, ktorý sa dnes rozhodne študovať učiteľstvo, jednoducho veľa nevytrieskame. Vzhľadom k tomu, že patrí niekam na 50 priečku v záujme potenciálnych študentov, sa tam dostanú buď a) entuziasti a b) neschopáci.

    O tých prvých obavy nemám, práve tí to držia ako tak nad vodou, a to aj napriek nízkemu ohodnoteniu a nízkemu statusu v spoločnosti. Problémom sú druhí, ktorých je žiaľ v školstve čoraz viac. Inam (na právo, medicínu, ekonomiku, manažment, politológiu, či iné preferované odbory) sa nedostanú, a tak si to struhnú na učiteľstvo. Že nie sú žiaden nadpriemer? Že ich práca s ľuďmi práve neláka? Nevadí, dostanú sa “aspoň niekam”. Z tých šikovnejších, ktorých by sme v školách tak radi videli, by síce mnohí aj radi učili, aj by ich bavila práca s ľuďmi, no ohodnotenie a status im akosi nesedí. A sme doma.

    Príklad z Británie, ktorý však nanešťastie v tomto momente neviem podložiť odkazom, hovorí o podobnom probléme v tamojšom školstve. Učiteľstvo tam pred časom bolo takisto kdesi päťdesiate v poradí záujmu. Nebolo však treba veľa a za relatívne krátke obdobie sa stalo prvým. Čím to je? Napríklad aj tým ohodnotením a tým, že sa pre spoločnosť stalo skutočnou, nielen deklarovanou prioritou…

    • A čo učitelia odborných predmetov? povedal:

      A ako by ste charakterizovali učiteľov odborných predmetov v stredných školách? Na nich stredné odborné školy možno zavrieť.

      V jednej diskusii sa vyjadril jeden Vám podobný kritik: ja by som do školstva aj išiel, aj by ma to bavilo. Ibaže chcem za to 3000Eur mesačne a žiakov, ktorých si vyberiem. Dobré, že!

      • Ako ktorých povedal:

        Nerozlišoval som podľa typu školy, ale podľa toho, ako k tomu pristupujú a aké sú ich motivácie. Nepreháňal by som to hneď s 3000 a výberom študentov, to nie je ten správny materiál na učiteľa. Ale adekvátne ohodnotenie a hlavne adekvátny spoločenský status, si to vyžaduje. Inak sa to žiadanou profesiou skrátka nestane a bude tam chodiť viac neschopákov než entuziastov a šikovných ľudí.

  11. PROBLEM JE SKOR V TOM, ZE DNES SA DETI MALO UCIA NASPAMAT povedal:

    Najma v prvom a druhom rocniku by ucenie naspamat malo byt jednym z pilierov, ktory podopiera vykony ziakov v skole. Ziaci by sa mali kazdy tyzden alebo kazde dva tyzdne ucit naspamat iny text.
    To, ze to nerobia, je len indikatorom, ze v skolstve skutocne neprebehli zmeny k lepsiemu ale skor ku “hladkaniu” a k debilizacii ala idiokracy.

    • Anton povedal:

      Neviem, ja mám skôr dojem, že sa málo cvičí … málo sa opakuje … mozog totiž má krátkodobú a dlhodobú pamäť a tam fungujú určité procesy, ktoré neoblbneme žiadným vyšším vedomím, lebo ani chýbajúci kyslík v mozgu neoblbneme vyšším vedomím… mozog na to, aby si zapamätal, potrebuje opakovať … dnes sa strašne málo v školách opakuje … päťminútovky sú skôr na rýchle nazbieranie známok do klasifikačného, pritom päťminútovka by mala byť denne a mala by hlavne slúžiť na 1. opakovanie učiva, teda utvrdzovanie veci v mozgu, 2. ako spätná väzba pre učiteľov, či ich žiaci správn pochopili výklad … niekedy to proste nepochopia a takých, čo sa neboja spýtať učiteľa (zvlášť, ak je “naštvaný”) je málo… Rýchly pohľad do 5 minútovky by to odhalil .. ak všetci robia niečo zle, tak bude problém inde, než len v žiakoch v triede … v podstate, to čo hovoríš je “kazde dva tyzdne ucit naspamat iny text” je to opakovanie … len by to nemalo byť len učenie textu naspamäť, ale opakovaním učenie sa látky… Osobne uplatňujem tento princíp na žiakoch na svojom krúžku a funguje dokonale, po roku dokážu v tom, čo sme sa učili viac, ako mnohí stredoškoláci, dokonca viac, ako moja sestra vysokoškoláčka v 2. ročníku, ktorá študuje presne to isté (ale profesor im namiesto vysvetľovania len nosí “učivo” a z hodiny zmizne) … ako písal aj autor tohto blogu v inom článku, za 4 roky na VŠ pedagogickej ho nenaučili nič, čo mohol použiť v škole … a toto je jedna z vecí … ďalšia npr. kinestetické učenie, ktoré podľa štatistiky môže ovplyvňovať 30% detí a nepoznaním tohto mechanizmu sa zbytočne produkujú mnohí zlí žiaci … ďalej by určite pedagógovia mali mať aspoň základy MBTI, lebo im to výrazne uľahčí pochopiť určité rozdiely medzi žiakmi aj ako ich lepšie zvládať .. a je toho viac … rád by som sa raz šikovných učiteľov dožil … poznám mnohých, majú veľa lasky, ale na všetko len láska nestačí, treba ju vedieť aj správne “použiť”… držím im palce (v zlepšovaní, v zvyšovaní platov nesúhlasím, kým nepochopia, čo píšem vyššie…)

      • Nič Vám nebráni stať sa učiteľom. povedal:

        V teórii ste dobrý. Nič Vám nebráni stať sa učiteľom a ukázať, ako sa to má robiť.
        Vo Vašich komentároch zabúdate na jednu podstatnú vec, a to, že v stredných odborných školách má polovica pedagógov nepedagogické vzdelanie. To nie sú tí, ktorí môžu vyhlásiť, že na vysokej škole stratili štyri roky, to sú pedagógovia, ktorí za svoje inžinierske diplomy tvrdo pracovali, najmä tí staršíz nich. A k tomu si museli ešte doplniť svoje vzdelanie o štvorsemestrálne pedagogické štúdium. Takže k tomu, aby mohli vyučovať, mnohí študovali sedem rokov. Skúste ti i Vy.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *