Ak by ste sa ma teraz spýtali, čo skutočne potrebujú slovenskí učitelia

z dvoch uhlovNapadajú mi tri veci..

 

 

 

 

 

 

Nie je to tak dávno, čo som bol v Banskej Bystrici pokecať s pár inovatívnymi učiteľmi. Hovoril som o mentoring-koučingovom programe pre učiteľov, ktorý aktuálne rozbieham, ale aj o mnohých ďalších veciach, nejaké cvičenia a ukážky, trochu poézie, nejaké maľby… skrátka taká „všehochuť“. 🙂 Keď som skončil, požiadal som účastníkov o spätnú väzbu na toto stretnutie.

Celkovo bola silno pozitívna (ak si dobre pamätám, asi 8,5 z 10), no v časti, kde som sa pýtal: „Čo by som mal robiť inak? Čo vám nevyhovovalo? Čo by sa muselo stať, aby to bolo nabudúce ešte lepšie?“, sa vyskytlo niečo, čo ma prekvapilo. Niekoľkí z účastníkov uviedli, že na nich pôsobilo rušivo, keď som počas prezentácie otvorene priznal, že túto časť nemám vôbec pripravenú a že to bola občas čistá improvizácia a tak podobne. Vraj to na ľudí môže pôsobiť, ako nedostatok úcty a rešpektu, keď sa nielenže dosť dôsledne nepripravím, ale navyše to ešte otvorene a neskrývane deklarujem. Sám som to doteraz takto vôbec nevnímal, skôr mi to prišlo ako otvorenosť, a tak trochu som bol na seba pyšný, že dokážem v prípade potreby promptne improvizovať. Keď som si však znovu v hlave prehral ten workshop, uvedomil som si, že to tak skutočne mohlo pôsobiť. A čo je ešte horšie, uvedomil som si, že toto nebolo jediný krát, kedy som čosik podobné na tomto type akcie hovoril…

Nie, ten pohľad do zrkadla nebol nijako príjemný, no je fajn, že som to videl, lebo môžem byť nabudúce lepší. Alebo sa o to aspoň pokúsiť…

 

Nuž ak by ste sa ma teraz spýtali, čo skutočne potrebujú slovenskí učitelia, napadajú mi tri veci..

  1. lepšie platové podmienky
  2. menej byrokracie a zviazanosti
  3. pravidelný pohľad do zrkadla*, ktoré im nastavia ich žiaci a študenti (alebo ak chcete, autentickú spätnú väzbu a následnú reflexiu), aby mohli byť na budúcu hodinu lepší…alebo, aby sa o to mohli prinajmenšom pokúsiť..

 

…áno, aj učiteľ JE LEN ČLOVEK a občas ROBÍ CHYBY…

 


 

*Pozn.autora: Na niektorých školách už pravidelné získavanie spätnej väzby od žiakov a študentov funguje, klobúk dole. Tak tam samozrejme postačia prvé dva body. 🙂

 

Autor: Dávid Králik

 

 

 

Tento obsah bol zaradený v Čo na to teta školníčka a označkovaný ako , , , . Zálohujte si trvalý odkaz.

2 odpovede na Ak by ste sa ma teraz spýtali, čo skutočne potrebujú slovenskí učitelia

  1. Stanka Sobolová povedal:

    David, mne ľudia, ktorí otvorene priznajú, že improvizujú, veľmi imponujú. Práve tým sú INÍ – že nie sú zošnurovaní. Mám rada uvoľnenosť. A myslím, že vo vašom prípade nešlo o lajdáckosť, lebo v hlave máte poriadok a určite ste tam neskákali z témy na tému:) Aj toto možno malo byť zasa zrkadlom pre všetkých tých, ktorým to vadilo – aby sa zamysleli, povolili si šnúrky na tých pomyselných korzetoch a konečne sa nadýchli. Učiteľ bez schopnosti improvizovať (pochopiteľne v tých správnych chvíľach) nie je dobrý učiteľ.

  2. fedor povedal:

    Slov. učitelia potrebujú iba jediné:

    nie paušálne zvyšovanie platov všetkým, ale diferencované odmeňovanie podľa kvality a kvantity vykonanej práce, vrátane prepustenia pseudopedagógov zo zamestnania.

    S nesuplovanými hodinami na večné časy ! 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *