Najhoršia Králikáreň na svete, alebo o tom, ako mi Ondrík ukázal rozdiel medzi poloprázdnym a poloplným pohárom

Mala to byť celkom obyčajná králikáreň. Nič výnimočné, len záchrana sveta a s tým spojený vstup do témy vybraných slov. V podstate išlo o to, že na jednej strane triedy bola na papieri napísaná moja pieseň „The song of the vybrané slová, alias „Myjava song“ a na druhej strane triedy niekoľko pier a  čistých papierov. Zadanie znelo: „Každý tím musí v hlave preniesť text tejto piesne a prepísať ho na prázdny papier tamto na druhej strane triedy, pričom si to však nesmiete nikam poznačiť a prenášať budete len v pamäti!“

Plán bol, aby si po prvom pokuse každý tím zreflektoval, ako sa mu darilo, akú časť piesne sa jeho členom spoločne podarilo preniesť za určitý časový limit a tiež mali skúsiť spraviť strategickú poradu, kde si povedia, ako postupovať pri druhom pokuse, aby zadanie zvládli splniť lepšie (presnejšie, viac preneseného textu, rýchlejšie…).

Ak chce učiteľ pobaviť pána Boha, mal by si začať plánovať..

Sedíme po prvom pokuse v kruhu a pred nami otázka, ako sa nám darilo. Rozmenená na drobné v konkrétnom zadaní znela asi takto: „Teraz každý z nás skúsi pozdieľať, čo sa mu podarilo a vďaka čomu a čo sa mu nepodarilo a čím to bolo. Hovoriť bude len jeden a to ten, ktorý bude mať kocku.“ Pri tých slovách som podal veľkú hračkársku kocku susede po mojej pravici. Hneď ako začala hovoriť, niekoľkí ďalší sa rozrečnili a dvaja či traja sa začali po sebe váľať. Najskôr som chcel zasiahnuť, no uvedomil som si, že ak učiteľ nedokáže dodržať pravidlá, potom len ťažko môže dodržiavanie pravidiel požadovať od detí. Keď dievčinka vedľa mňa dorozprávala, podala kocku ďalej. V kruhu bol taký „polohluk“, časť detí ešte rešpektovala pravidlo ohľadom kocky, časť nie. Keď sme boli asi v polovici, ktorýsi z chalanov otvoril dózu s malými hracími kockami (netuším, kde ju vzal) a so slovami: „Teraz už máš kocku, môžeš rozprávať,“ hádzal rad radom malé kocky svojim spolužiakom. Ktosi ma zaťahal za rukáv a povedal tíško: „Pohroz im, že to povieš Lucke, ak sa neutíšia.“ Pokrútil som zanovito hlavou, lebo nie je nič nebezpečnejšie, ako keď učiteľ použije na zvládnutie náročnej situácie autoritu niekoho iného (riaditeľa, rodiča..). Mlčky počúvam posledných prezentujúcich. Kocka sa konečne dostáva ku mne.. „Teraz pôjdeme druhé kolo, v ktorom pozdieľame, kto sa ako cíti,“ povedal som a trieda stíchla.

„Ak dovolíte, zažnem. Cítim sa dnes v tejto triede strašne zle. Toľko neúcty voči spolužiakom, ktorých nazývate svojimi kamarátmi a toľko ubližovania si… Uf, celé zle..svojim správaním akoby ste kamošom hovorili – Ty si menej ako ja, na tebe mi vôbec nezáleží..“ podal som kocku susedke. V triede ešte stále hrobové ticho. Deti rad radom hovorili o tom, že aj ony sa cítia zle a že zlá je aj celá dnešná Králikáreň. Paradoxne, teraz vždy hovoril iba jeden a všetci ostatní ticho počúvali. Odrazu prišiel v tej záplave sťažností na rad Ondrík: „Ja by som chcel povedať, že je pekné, že časť detí počúvala spolužiakov a bola slušná. Že nie všetci vystrájali a vykrikovali a bili sa. Tých by som chcel pochváliť.“ Pozerám naňho v nemom úžase. Keď dobehlo druhé kolo a kocka bola opäť u mňa…“Decká, je super, že ste teraz zvládli prejaviť úctu spolužiakom a kamarátom. A zvlášť by som rád ocenil Ondra, ktorý videl nie len to nepodarené, čo nám dnes nevyšlo, ale všimol si aj to dobré. Verte mi, nie je ľahké takto vidieť svet a tento pohľad robí ťažkosti aj nejednému z nás, dospelákovi..“

 

Nuž hej, tak toľko krátky report z najhoršej Králikárne na svete, ktorá však priniesla jeden z najväčších pokladov, ktorých mi bolo v mojej kariére hľadača pokladov, dopriate ;o).

S úctou venované Ondríkovi, ktorý nám všetkým názorne ukázal, aký je rozdiel medzi poloprázdnym a poloplným pohárom…

 

Adios a dozdivenia v našej ďalšej (ne)vydarenej Králikárni ;o)

 

Autor: Dávi:D Králik – Hľadač pokladov

Share
Tento obsah bol zaradený v Čo na to teta školníčka a označkovaný ako , , , , . Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *