Prečo pani učiteľka nemôže známkovať etiku, ha?!?

„Keby som tak mohla aj na etike skúšať, dávať písomky a známkovať ako na výtvarnej,“ povzdychla si polohlasom pani učiteľa a žiaci sa pomrvili v laviciach. Ešte chvíľu sa sťažovala, vraj to by bolo všetko celkom iné, v triede by bol poriadok, žiaci by brali jej hodinu vážne, nikto by nevyrušoval, skrátka a dobre, vraj hneď by jej bolo sveta žiť a keď sa dosťažovala, začala celohodinové skúšanie z teórie výtvarnej výchovy. V mene nešťastnej pani učiteľky sa teda pýtam: Prečo nemôže etiku riadne klasifikovať?!? Dávať písomky, skúšať, občas pristihnúť tých, čo sa nenaučili a nasekať im päťky, občas pochváliť tých, ktorí všetko učivo ovládali perfektne naspamäť (Najlepšie úplne doslovne). Prečo, haaaaaa?!?

Brrrrrrrrr, už dooooosť!

Prečo? Lebo je to totálna somarina! To si vážne niekto dokáže predstaviť, že etika, ktorá má vychovávať decká k nejakým morálnym hodnotám a budovať u nich správne postoje, môže byť postavená na rešpekte zo známkovania? Na strachu z písomiek a skúšania? Na umelej autorite vytvorenej z pozície sily?

Kým som ešte (m)učil, etika bola môj najobľúbenejší predmet. A ak sa nemýlim, aj moji žiaci ju zbožňovali. Nikdy som ju neznámkoval a predsa som počas nej nemal problémy so správaním, či rešpektom. Občas sme sa smiali, inokedy plakali. Raz sme dokonca spustili alarm! A ak sme písali náhodou nejakú písomku, bolo to s istým „umeleckým“ zámerom. 😉

Podľa mňa, by známky nemali byť hrozbou, ba ani motivátorom (a teraz nehovorím len o etike :)). Vnímam ich ako isté zrkadlo, ukazujúce aktuálnu úroveň žiaka (aj keď si priznajme, nie je to obraz 100% korelujúci so skutočnosťou). Známky nemajú byť donucovacím prostriedkom, zjednávajúcim v triede poriadok. Ich funkcia je informatívna.

Obhajcom podobných úletov, akým je známkovanie etiky, by som rád povedal:

Choďte už do čerta s tým vše-známkovaním! Za chvíľu budete chcieť známkovať aj prdy!

PS: To by ma zaujímalo, milí známkohoniči, či by ste sa pri hodnotení prdov zamerali na teoretickú klasifikáciu, alebo na praktické zručnosti. 😛

Autor článku: Dávid Králik

Tento obsah bol zaradený v Čo na to teta školníčka a označkovaný ako , , , . Zálohujte si trvalý odkaz.

3 odpovede na Prečo pani učiteľka nemôže známkovať etiku, ha?!?

  1. Enter povedal:

    to, co ty tu riesis, je len dosledok toho, ze detiska su nevychovane, nemaju defaultne vstiepeny respekt pred ucitelom (castokrat ani pred vlastnym rodicom). Skus jeden blog povenovat drahym „za nic nemozucim“ rodicom, pred tym, nez zas raz sa obujes do ucitelstva… (aj ked viem, ze sam si bol ucitelom).

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *