Učitelia, prečo sa hneváme na deti, ak vyrušujú počas hodiny, ha?

KruhNepripadá vám to smiešne?

 

 

 

 

Nepripadá vám smiešne, že sa…

  • hneváme, ak deti počas hodiny vyrušujú, ale my, učitelia, robíme počas pracovných porád s vedením presne to isté… vyrušujeme
  • hneváme, ak deťom počas hodín zazvoní telefón, ale nám, učiteľom, stane sa počas porád s vedením presne to isté… zazvoní nám telefón
  • hneváme, ak deti robia počas hodín niečo iné, než od nich očakávame, ale koľkokrát počas porád my, učitelia robíme to isté… vypĺňame triedne knihy, výkazy a kadejaké iné somariny

 

…tak veľmi sa podobáme na našich žiakov… my učitelia… nepripadá vám smiešne, že sa na nich preto hneváme?

Autor: Dávid Králik

Share
Tento obsah bol zaradený v Čo na to teta školníčka a označkovaný ako , , . Zálohujte si trvalý odkaz.

6 odpovedí na Učitelia, prečo sa hneváme na deti, ak vyrušujú počas hodiny, ha?

  1. necakane vnimanie povedal:

    a ja som sa pri administracii sociometrickeho dotazniaka u siestakov dozvedela, ze vlastne ucitelia svojim vykladom rusia deti 🙂

  2. chukko povedal:

    preto ze aj diri na porade sa rozculuje ked to robite? 🙂
    Teraz vazne – kym sa nieco nezmeni s priemernym obrazom ucitela ako neurotickou patdesiatnickou nespokojnou so zivotom, tazko sa nieco zmeni s tym ako vyzeraju hodiny.
    Ucitelov co chcu zmenu je len mizive percento, vacsina zmenu nechce, chce len viac penazi.

    • - povedal:

      Chukko, toto je zial kruta pravda! S tymto vyrokom suhlasim, vseobecne.

    • Anton povedal:

      Juuuj, toto keby si napísal na SME, tak máš karmu na – 100 🙂 Takéto veci sa nesmú nahlas hovoriť ani medzi učiteľmi, čo o tomto vedia… A to viem, o čom hovorím 🙂 Ale so všetkým súhlasím … prefeminizovanosť školstva je na škodu, chýba tam občas „mužská“ autorita, racionálnejší prvok, aj moc emócii je na škodu. Chýba úprimnosť, ako mi priznala sestra učiteľka, 50% učiteľov tam nemá čo robiť, ale nahlas to nikdy nepovie nikto, hoci tí dobrí učitelia to vedia … do vlastného „hniezda“ sa nekaká. To je potom samozrejme na škodu, lebo sa konzervuje zlý stav, dokonca sa takto mlčaním podporuje a môže ďalej bujnieť… A platy v tomto hrajú až nejaké 3. – 4. miesto… Nuž ale čo, v dnešnej dobe sa nikto nepostaví proti stotisicovej mase učiteľov, aj keby 80% bolo zlých.

      Na jednu vec som ešte nerazil, lebo s učiteľmi prichádzam do styku – tí dobrí majú problém pochopiť, že ak sa hovorí o zlých, nehovorí sa o nich. A tiež majú problém pochopiť, že to, že oni sú dobrí a snažia sa, že sa to v žiadnom prípade nedá generalizovať na každého ich kolegu/učiteľa po celom SK… Vždy im to radšej dopredu hovorím, aby negeneralizovalia a neurážali sa potom na kritiku 🙂

  3. Blbológ povedal:

    Co sám nerad, nečiň jiným!,
    říkal kantor žáku kdesi.
    Třepaje ho za pačesy. 😉
    (K. H. Borovský)

  4. Vlado Mlynár povedal:

    Po tom čo som si vypočul divadelnú hru 4-dohody od Miguela DeRuiza v podaní skvelého Jardu Dušeka mám úplne iný pohľad na svet, život a výchovu. Doprajem ju každemu!
    Dá sa vypočuť tu: http://www.youtube.com/watch?v=8Jvn8aF1Q-M či stiahnuť v podobe MP3. V aute je skvelou spoločníčkou.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *