Moje tri podmienky

Vraj, či by som šiel do projektu „Škola snov“, spýtal sa ma Peťo pred pár mesiacmi. „Akože rozbehnúť si vlastnú školu?“ opáčil som.  „Tak nejako.“  A ja na to, že áno, ale…

…nechcem skopírovať nejakú zahraničnú školu a jej program. Verím, že dokážem učiť rovnako dobre (a možno aj lepšie :), ako ktokoľvek iný na svete. Nikdy som nebol dobrým imitátorom. Vždy som radšej volil hľadanie vlastnej cesty. Preto, ak mám ísť do podobného projektu, chcem vytvoriť niečo vlastné. Žiadna kópia sa nevyrovná originálu, preto chcem školu s vlastným programom a metódami 😉

…nechcem byť predajcom známok. Časť rodičov na SK vníma to, že si platia školné, ako ekvivalent platenia si dobrých známok. S týmto nesúhlasím a trvám na tom, že od začiatku budeme jasne deklarovať, že školné so známkami nijako nesúvisí. Vďaka školnému dostane dieťa omnoho viac, než je štandard. Aj čo do obsahu, aj čo do formy, ale so známkami to nemá ceeeelkom nič. Chcem školu, kde sa nebude kupčiť so známkami 😉

…nechcem, aby naši učitelia museli chodiť popoludní niekde brigádovať a privyrábať si, len aby dokázali slušne uživiť rodinu. Preto trvám na tom, že ak chceme TOP školu, musíme nájsť dostatok peňazí na to najdôležitejšie  – na skvelých učiteľov. Iba títo totiž dokážu zabezpečiť kvalitné vzdelanie a všestranný rozvoj svojich žiakov… chcem školu, kde budú TOP učitelia so slušnými platmi!

…Peťo odpísal, že on je s mojimi podmienkami OK, a tak v septembri 2013 začíname…

Držte nám palce!

Ozaj, aké podmienky by ste si dali vy, ak by vás niekto oslovil s podobným projektom?

Autor článku: Dávid Králik

Share
Tento obsah bol zaradený v Čo na to teta školníčka a označkovaný ako . Zálohujte si trvalý odkaz.

6 odpovedí na Moje tri podmienky

  1. Moja škola... povedal:

    Ja by som chcela školu daltonskú 😉
    Všetci v nej môžu byť super tvoriví. Mne sa ten sytém vzdelávania veľmi páči, je slobodný, otvorený, s pár účinnými pravidlami a postupmi. Zvyšok je na učiteľovi a aktívnych žiakoch.

  2. Spätné upozornenie: Moje tri podmienky | ini.sk - alternatíva k rutine | Blogy o školstve | Scoop.it

  3. Programator povedal:

    Ja by som chcel skolu:
    1, deti dostali dobre vzdelanie
    2, mali by cas doma robit to co ich bavi
    3, ucitelia by vedeli o olympiadach a korespondencnych seminaroch a viedli by deti aby ich robili. Deti by chodili na tyzdnove seminare o tom v com sutazili.
    4, deti by neboli klamane ze nezmysli ako gramatika, diktaty a nekvalitne slovenske basne su dolezite a neboli by nutene zabijat svoj najlepsi cas takymi hlupostami.
    5, ucitelia by sa sami zaujimali o svoj predmet a bol by ich hobby. Ucitel dejepisu co to ma rad by myslim netravil cas rokmi sobasou stredovekych princov, keby sa namiesto toho mohol s detmi rozpravat o zaujimavych pribehoch z Plutarcha.
    6, ucitelia by sa poznali s ludmi ktori v oblasti pracuju a sem tam niekoho zavolali. Programator by mohol rozpravat o bayesovej statistike a ako sa dnes pouziva atd.
    7, deti by mali pristup k novych cool veciam ako 3d tlaciarne, lahko programovatelne cipy, nove diy kity na pokusi s dna, pristup k novym kniham.
    8, ucitelia by viedli deti aby nerobili hluposti ako pozeranie televizie, fajcenie, podvadzanie a ospravedlnovanie si to, kupovanie si drahych veci kvoli druhym, ze to je pod ich uroven.
    9, deti by videli uz v skole ze ak sa druhym okolo nich dari, tak im sa bude darit viac ako keby sa druhym nedarilo.
    10, kopec dalsich veci 🙂

  4. Adriana povedal:

    Tri predtým uvedené podmienky určite a mojou by bolo, že “naša” škola by musela byť spoločenskou inštitúciou. To znamená, že by žila a dýchala spoločným životom našich detí, učiteľov, rodičov, širokej verejnosti. Otvorenosť školy nadovšetko.

  5. Spätné upozornenie: Namiesto jednej budú dve… a basta! | ini.sk - alternatíva k rutine

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *